Uszkodzenie skrzyni biegów jest częstym problemem, który musi być szybko rozwiązany przez doświadczonego mechanika. Zrozumienie typowych przyczyn uszkodzenia skrzyni biegów i tego, czego należy szukać, pomoże Ci określić, czy musisz zlecić kontrolę lub naprawę skrzyni biegów.
Słabo konserwowane przekładnie i uszczelki
Jeśli koła zębate i uszczelki w przekładni nie są odpowiednio smarowane, może dojść do kontaktu pomiędzy metalowymi częściami, co prowadzi do tarcia, nagrzewania się i/lub zużycia komponentów. Jeśli nie zostanie to wcześnie wykryte, dalsze zużycie w wyniku tarcia o metal może doprowadzić do poważnego uszkodzenia przekładni.
Zużyte powierzchnie łożysk i uszczelnienia
Ze względu na ciągłą pracę, powierzchnie łożysk i uszczelki zaczynają się w końcu zużywać. Gdy łożyska ulegają awarii, większy nacisk wywierany jest na inne elementy przekładni i może powodować poważne problemy, takie jak zniekształcone koła zębate, co skutkuje nienormalnym hałasem, wibracjami lub katastrofalnymi awariami.
Uszkodzenia spowodowane korozją
Z czasem może dojść do uszkodzeń korozyjnych spowodowanych przez brud lub wilgoć dostające się do systemu; może to prowadzić do zatarcia się części lub ich uszkodzenia z powodu rdzewienia lub zmęczenia wibracjami. Nagromadzenie korozji może również zablokować otwory wentylacyjne, co prowadzi do mechanicznego przegrzania elementów w skrzyni biegów, powodując przedwczesne pogorszenie właściwości oleju, co prowadzi do awarii elementów wewnętrznych. Zlecić naprawę skrzyni biegów można w firmie MSM Technic.
Nieprawidłowo dobrane przełożenie
Niewłaściwy dobór przełożenia do wymagań redukcji prędkości może prowadzić do nieodpowiedniej zdolności przenoszenia momentu obrotowego, a tym samym przeciążenia przekładni z wyższymi poziomami naprężeń niż wymagane, jeśli początkowo wybrano odpowiednie przełożenie. Może to spowodować zacieranie się lub ścieranie przekładni z brązu, co potencjalnie może prowadzić do częściowego zatarcia, jak również do awarii w przypadku nagłego zablokowania kół z powodu nagłego zatrzymania ruchu do przodu poprzez usunięcie zębów z danego członu napędowego.